O edukacji subiektywnie

Szkoła przygotowuje dzieci do życia w świecie, który nie istnieje. Autor: Albert Camus

prezentacja na temat edukacji domowej

Jakiś czas  temu znajoma poprosiła mnie bym przygotowała coś na temat edukacji domowej, jako że jestem jedną z osób, które tym się zajęły, z naszej okolicy.

Pomyślałam, czemu nie?

We czwartek mój rozpoczął się tym tematem. Przygotowałam, mam nadzieję nie za długą prezentację informacyjną zawierającą też wątek autobiograficzny. Jako, że krótko jeszcze w tym siedzimy i wciąż się odszkolniamy, skupiłam się bardziej na przyczynach tej decyzji, na tym czego szkoła nam nie dała przez te cztery lata chodzenia do niej.

W dodatku jestem po lekturze książki przysłanej mi przez szkołę nam patronującą

EDUKACJA DOMOWA. EDUKACJA PRZYSZŁOŚCI

Wiesław Stebnicki

Edukacja domowa. Edukacja przyszłości

w której znalazłam wiele podobnych do moich spostrzeżeń dotyczących systemowej edukacji.

Myślę, że zwłaszcza rodzice powinni ją przeczytać, by włączyć myślenie o tym, jakie dziecko szkoła wychowuje, czy  cele szkoły pokrywają się z celami ich rodziny. Każda rodzina ma swoje wartości, wg. których wychowuje swoje dzieci. Szkoła nie zawsze je powiela, a raczej rzadko robi to jej ukryty program.

W dzisiejszych czasach wydaje się, że dzieci zostały niejednokrotnie pozostawione obcym osobom albo co gorsza samym sobie. Rodzice uganiając się za materialnymi sprawami tracą swoje dzieci cedując wychowanie ich na szkołę, placówki wychowawcze oraz obce osoby.

Książka nie jest tylko o edukacji domowej, jak podaje jej tytuł, jest więcej o edukacji człowieka w ogóle. Jaki jest sens edukacji w ogóle,  oraz jaki sens i cele nadaje edukacji szkoła publiczna.

Ukazuje celowość pewnych działań w kierunku często przeciwnym niż byśmy tego chcieli jako rodzice.

Skomentuj

Information

This entry was posted on 7 Styczeń 2015 by in książki and tagged , .
Follow O edukacji subiektywnie on WordPress.com
Pisanie artykułów i teksty SEO na zamówienie
FreeWebstore

POLECAM KSIĄŻKI

Z CIENIA. POWIEŚĆ O ŻOŁNIERZACH WYKLĘTYCH

BEZ RĄK, BEZ NÓG, BEZ OGRANICZEŃ!

