O edukacji subiektywnie

Szkoła przygotowuje dzieci do życia w świecie, który nie istnieje. Autor: Albert Camus

Kocham podróże – także te z książką

Uwielbiam podróże. Najchętniej z całą rodziną. Matiemu pokazałabym najchętniej cały świat, gdybym mogła. Czasem jednak, z różnych powodów, podróżuję z książką.

Niektóre książki czytam, ocenzurowane, mojemu młodemu. Zarażam pasją odkrywania literatury i świata.

Przeczytałam prawie wszystko Pana WC. Obecnie poluję na jego biografię – pewnie dostanę w prezencie, jak zwykle. U mnie wszyscy wiedzą, że najlepszy dla mnie prezent to książka. Jak tylko dorwę, czytam od deski do deski.

Pierwszą książkę WC, dorwałam w Sylwestra.

gri

I wpadłam.

Od niej zaczęła się pasja czytania wszystkiego tego autora. Pełne humoru, ciekawe kulturowe wątki, opis świata, który nie każdy może oglądać. Raczej jest tylko dla wybranych. Nie każdy jest w stanie jeść larwy, mrówki prawie wielkości  palca, małpy i co tylko tubylcy zaproponują. Podziwiam i czytam z zapartym tchem każdą pozycję.Ostatnio wpadło mi do ręki nowsze wydanie

ce

i znów popłynęłam.

Dzięki Dario Castagno dowiedziałam się co nieco o kulturze i życiu od kuchni we Włoszech. Autor opisuje spotkania zderzające kultury różnych narodów, efektem których są zaskakujące sytuacje. Często komiczne.

Na własnej skórze mogłam potem doświadczyć niezwykłości tego kraju, z którego ze smutkiem wracaliśmy, z naszych słonecznych wakacji.

cas

Kolejna książka, którą polecam, to opowieść o nieznanej, dziewiczej Mongolii. Krainie gór, stepów, jurt i  koni. Dzięki tej książce dane mi było wyobrazić sobie cudną podróż do innego świata, który jednak wciąż istnieje. Niewiele zmienionego przez wieki, może elementy tego świata pamiętają jeszcze Czyngis Chana? Cud, że jeszcze się ostał we współczesnym,  wszędobylskim pędzie do nowoczesności zalewającej technologią i w pewnym sensie odhumanizowaniem naszego życia.

mo

Pewnie jeszcze coś dorzucę innym razem. Tymczasem

Skomentuj

Information

This entry was posted on 10 Listopad 2014 by in książki and tagged , , , , , .
Follow O edukacji subiektywnie on WordPress.com
Pisanie artykułów i teksty SEO na zamówienie
FreeWebstore

POLECAM KSIĄŻKI

Z CIENIA. POWIEŚĆ O ŻOŁNIERZACH WYKLĘTYCH

BEZ RĄK, BEZ NÓG, BEZ OGRANICZEŃ!

