O edukacji subiektywnie

Szkoła przygotowuje dzieci do życia w świecie, który nie istnieje. Autor: Albert Camus

scenariusz – znaki drogowe – 5 latki

Przedstawiam scenariusz z moich praktyk, już poprawiony przez nauczyciela prowadzącego praktykę i przeze mnie zrealizowany.

Scenariusz zajęć

30,10.2012

 

Zajęcia z cyklu: Bezpieczeństwo na drodze

Temat: Znaki drogowe

Grupa wiekowa: 5-latki

Cele ogólne:

  • Poznanie wyglądu i zastosowania znaków drogowych i do czego służą
  • Uświadomienie znaczenia przestrzegania zasad ruchu drogowego
  • Utrwalenie wyglądu figur geometrycznych: koła, trójkąta i kwadratu
  • Rozwijanie sprawności ruchowej
  • Rozwijanie zdolności  manualnych

Cele szczegółowe:

dziecko

  • zna wygląd znaków drogowych
  • wie jak się zachować na ulicy
  • poznaje rodzaje znaków drogowych po ich kształcie i kolorze

Metody pracy:

  • Podająca
  • Poszukująca
  • Praktyczna

Formy pracy:

  • Indywidualna
  • Zbiorowa

Pomoce dydaktyczne:

Wiersz Sylwii Kustosz – „Znaki drogowe”, obrazki ze znakami, papier, kredki

Witam Państwa, przedstawię się,

ZNAK OSTRZEGAWCZY nazywają mnie.

Mym trójkątnym kształtem z obwodem czerwonym

Mówię wszystkim, że muszę być zauważonym.

Mówię : UWAGA, OSTRZEGAM przed różnymi rzeczami,

Np. przed wąską jezdnią, lub drogowymi robotami.

Teraz kolej na mnie, zwą mnie ZNAK NAKAZU,

Kto tylko mnie zobaczy, ten wie to od razu.

Mam okrągłą buzię w niebieskim kolorze,

Bym z daleka był widoczny, gdy stoję na dworze.

Moje ulubione słowa, to PROSZĘ, NAKAZUJĘ,

Że np. ruch prosto, lub tylko w lewo obowiązuje.

Od moich próśb nie ma odwrotu.

Niech mnie słucha każdy, kto nie chce kłopotu.

ZNAK ZAKAZU – tak na mnie wołają.

Gdy tylko coś powiem, wszyscy mnie słuchają.

Bo ze mnie inny niż ty jest znak drogowy,

Ja na wiele rzeczy nie pozwalam, bo jestem surowy.

Mam okrągłą buzię, czerwoną dookoła,

Kto tylko mnie zobaczy, ten wie, że zaraz wołam :

UWAGA, NIE POZWALAM, ZAKAZUJĘ, ZABRANIAM

Np. zbyt szybkiego po jezdni jechania.

Ograniczam prędkość, wprowadzam zasady,

Trzeba się mnie słuchać, nie ma na to rady.

Ja mam na imię ZNAK INFORMACYJNY,

Myślę, że jestem bardzo atrakcyjny.

Mam prostokątną buzię, niebieskie policzki,

Ozdabiam jezdnie i różne uliczki.

Mam za zadanie udzielać informacji

O miejscu parkingu lub restauracji,

Jestem bardzo grzeczny i lubiany, bowiem

Ja nigdy nie kłamię, zawsze prawdę powiem.

Przebieg zajęć

  1. N. czyta wiersz, przy każdej zwrotce pokazuje obrazek z danym rodzajem znaku, pyta dzieci jaki to może być znak. Rozmawia z dziećmi na temat znaków danego rodzaju.
  2. Zabawa ruchowa „Auta”. Dzieci jeżdżą autami, nauczyciel pokazuje znak – dzieci mówią jaki to znak i próbują się zachować odpowiednio do jego podpowiedzi.
  3. Wykonanie pracy plastycznej „Znaki drogowe” – 1 wybrany znak na 1 stolik. Dzieci rysują znak wg wzoru.
  4. Posumowanie – jakie rodzaje znaków znamy, jakie mają kształty i kolory.

                   

Skomentuj

Information

This entry was posted on 10 Listopad 2012 by in konspekty and tagged , , , , , .
Follow O edukacji subiektywnie on WordPress.com
Pisanie artykułów i teksty SEO na zamówienie
FreeWebstore

POLECAM KSIĄŻKI

Z CIENIA. POWIEŚĆ O ŻOŁNIERZACH WYKLĘTYCH

BEZ RĄK, BEZ NÓG, BEZ OGRANICZEŃ!

