O edukacji subiektywnie

Szkoła przygotowuje dzieci do życia w świecie, który nie istnieje. Autor: Albert Camus

z notatek – cechy nauczyciela

Na metodyce edukacji przedszkolnej zastanawiałyśmy się nad tym jaki powinien być nauczyciel, a jakich cech nie powinien posiadać.

Z dyskusji wynikły

pozytywne cechy:

  • lubiący dzieci
  • będący autorytetem
  • zaangażowany
  • gotowy do przyznania się do błędu i niewiedzy
  • kompetentny
  • dający wsparcie i poczucie bezpieczeństwa
  • pogodny
  • sprawiedliwy
  • konsekwentny
  • wyrozumiały
  • szanujący prawa dziecka
  • empatyczny
  • kreatywny
  • odpowiedzialny
  • cierpliwy
  • otwarty na nowości
  • asertywny
  • z powołaniem zawodowym

cechy negatywne:

  • brak cech powyższych
  • brak chęci samorozwoju
  • brak motywacji
  • nieumiejętność współpracy z rodzicami

A teraz rodzice mogą się zastanowić jacy są nauczyciele ich dzieci, a nauczyciele nad samym sobą, dobrze by było gdyby chcieli się doskonalić, pracować nad sobą dla dobra wszystkich.

Ja bym dodała jeszcze jako pozytywną cechę  wiedzę o własnych słabościach, bo bez niej nikt nie wie co powinien w sobie zmienić, oraz wiedza o swych mocnych stronach, by móc dobrze wykorzystać w pracy z dziećmi i rodzicami.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on 2 Lipiec 2012 by in aktualności, myśli and tagged , , , .
Follow O edukacji subiektywnie on WordPress.com
Pisanie artykułów i teksty SEO na zamówienie
FreeWebstore

POLECAM KSIĄŻKI

Z CIENIA. POWIEŚĆ O ŻOŁNIERZACH WYKLĘTYCH

BEZ RĄK, BEZ NÓG, BEZ OGRANICZEŃ!

%d bloggers like this: