O edukacji subiektywnie

Szkoła przygotowuje dzieci do życia w świecie, który nie istnieje. Autor: Albert Camus

Czytam o Korczaku

Zaczęłam czytać o Korczaku książkę. Biografię. Pomyślałam, że jeśli mam przeczytać jego „Pamiętnik” dobrze byłoby przeczytać coś o nim. To taka choroba pozostała po studiowaniu filologii. „Pamiętnik” przeczytałam, napisałam krótką wypowiedź na jego temat, by zdobyć zwolnienie z egzaminu. Biografia mnie zainteresowała  tak , że  jestem w połowie jej kartek i nie mogę się z nią rozstać.

Czytam i myślę, że człowiek ten był całkowitym przeciwieństwem mnie. Bo mnie czasu często brak na to co robię i każda nowa rzecz to bałagan w moim planie.

A on miał tyle do zrobienia, i brał ciągle na siebie coś nowego. Jak mu jeszcze starczało czasu na pisanie tylu pism? Papiery związane z Domem Sierot, Pamiętnik, powiastki dla dzieci, rozprawy naukowe, odczyty, pisanie do gazet i wiele jeszcze. A przecież w ciągu dnia pracował ze swoimi dziećmi, leczył maluchy spoza Domu, organizował, planował, jeździł na kolonie, i wiele wiele innych rzeczy. W moim mniemaniu doba to za mało by robić tak wiele.

Potrafił odmawiać swoim zwykłym potrzebom , by  zdobyć ważniejsze cele, choćby wydawały się nie tak łatwe do osiągnięcia.

Dziś taki człowiek jak Korczak jest niemodny: nie myślący o sobie, widzący wyższe cele, skromny, gardzący nagrodami, blichtrem i innymi cudami świata, jakich szuka współczesny człowiek. Wymagający od siebie więcej i więcej, bo wszystko co do tej  pory uczynił , to wciąż za mało. Żyjący ideałami, dążący do realizowania  marzeń o lepszym świecie.

Autorka biografii oczywiście nie gloryfikuje Korczaka. Przedstawia też jego słabostki, które jednak w obliczu wszystkiego co zrobił dla małego człowieka są  poprostu śmieszne.

 

 

Skomentuj

Information

This entry was posted on 5 Luty 2012 by in aktualności.
Follow O edukacji subiektywnie on WordPress.com
Pisanie artykułów i teksty SEO na zamówienie
FreeWebstore

POLECAM KSIĄŻKI

Z CIENIA. POWIEŚĆ O ŻOŁNIERZACH WYKLĘTYCH

BEZ RĄK, BEZ NÓG, BEZ OGRANICZEŃ!

