O edukacji subiektywnie

Szkoła przygotowuje dzieci do życia w świecie, który nie istnieje. Autor: Albert Camus

Podstawowe osiągnięcia rozwojowe w kolejnych okresach życia

Na psychologię mam napisać pracę o w.w. tytule, w której zawrzeć ma się niżej wymieniona wiedza. Jak zwykle najgorzej jest usiąść.  :(  Gdy się już na to zdobędę leci jak strzała.  Muszę ja napisać i już. Może napisanie choć tego trochę mnie wesprze. A może ktoś kto to przeczyta?

Temat bardzo ciekawy, dużo na temat czytałam, gdy byłam w ciąży i potem. Przeczytałam nawet książkę podrzuconą „przez rodzinę” , tak w ramach hobby. Ale przerzucić coś  na papier na podstawie studenckiej lektury to już w drugą stronę, trzeba więcej czasu, myślenia i pracy, trochę atoredakcji by było ładnie i składnie, itp.

Tymczasem skrót w imię wprowadzenia:

Noworodek (1 m.ż):

Doskonalenie się układów oddechowego, pokarmowego, wydalniczego, którego efektem jest przystosowanie  do życia poza organizmem matki.

Niemowlęctwo (1 r.ż) :

Utrzymywanie głowy (2-3 m.), siedzenie (8 m.), pionizacja ciała, samodzielne przemieszczanie się: raczkowanie (9 m.) chodzenie (12-14 m.)Zdolność dowolnego chwytania: Chwyt małpi (5 m.), pęsetkowy (9 m.)Zdolność intencjonalnego działania, zrozumienie stałości przedmiotu (12-18 m.),odkrycie własnej odrębności fizycznej, zdolność rozumienia słów (18 m.), odróżnienie osób znanych od obcych. Wynikiem  tych zmian jest powstanie istoty myślącej i społecznej.

Wiek poniemowlęcy (1-3 r.ż):

Swobodne poruszanie się, zdolność koordynacji wzrokowo-ruchowej, pełna interioryzacja myślenie, odkrycie własnej odrębności psychicznej – powstanie „ja”, opanowanie podstaw języka. Osiągnięcie elmentarnego poziomu niezależności.

Wiek przedszkolny (4-6 r.ż):

Koordynacja drobnych mięśni dłoni, rozwój analizy i syntezy wzrokowej i słuchowej, początki dowolności procesów poznawczych – uwaga, pamięć, zdolność do podejmowania zadań, początki panowania nad reakcjami emocjonalnymi, zdolność do współdziałania. Ostatecznym efektem ych zmian  jest sprawowanie kontroli nad zachowaniem, umiejętność współdziałania z rówieśnikami, gotowość do podjęcia nauki w szkole.

Wiek młodszy szkolny (7-11 r.ż):

Dowolność procesówumysłowych i działania, kontrola reakcji emocjonalnych, zdolność do zapamietywania logicznego, opanowanie mowy pisanej, odwracalność myślenia, operowanie pojęciami abstrakcyjnymi, zdolność decentracji. Pod koniec tego etapu człowiek  jest zdolny do abstrakcyjnego myslenia, posiada podstawową wiedzę na temat ludzi, świata i samego siebie, staje się członkiem grupy rówieśniczej.

Wiek dorastania (12-18 r.ż):

Krytyzym myślenia, systematyzacja operacji umysłowych, formalność operacji umysłowych, dysponowanie systemem pojęć, rtozumienie relatywności pewnych prawd i umowności społecznie przyjętych ustaleń, stopniowe uniezależnianie sie od autorytetów, autonomia moralna, wzbogacenie wiedzy psychologicznej o ludziach, wzbogacenie samowiedzy, rozwój struktury „ja”, indywidualizacja zachowania. Człowiek zdolny do świadomego przekształcania rzeczywistości i autonomicznego sterowania swoim dalszym rozwojem.

O rozwoju człowieka więcej się dowiesz w książce

Psychologia rozwoju człowieka t.1. Zagadnienia ogólne

 Autorzy: Przetacznik-Gierowska Maria, Tyszkowa Maria

pp7

Bardzo wiele informacji zwłaszcza dla rodziców można znaleźć w poniższych książkach. Stanowią one kompendium informacji na temat rozwoju, zdrowia, zapobiegania wypadkom itp. nurtujących spraw. Z własnego doświadczenia wiem, że warto mieć je pod ręką.

Pierwszy rok życia dziecka

Autorzy: Murkoff Heidi E., Mazel Sharon

ww

Drugi i trzeci rok życia dziecka

Autorzy: Murkoff Heidi E., Mazel Sharon

aaa

One comment on “Podstawowe osiągnięcia rozwojowe w kolejnych okresach życia

  1. Pingback: 4 urodziny bloga! | mixum fixum

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

Follow O edukacji subiektywnie on WordPress.com
Pisanie artykułów i teksty SEO na zamówienie
FreeWebstore

POLECAM KSIĄŻKI

Z CIENIA. POWIEŚĆ O ŻOŁNIERZACH WYKLĘTYCH

BEZ RĄK, BEZ NÓG, BEZ OGRANICZEŃ!

%d bloggers like this: